Wednesday, July 24, 2013

Doneaza!

Imi amintesc fericirea pe care o simteam cand eram mica (mai exact pe la inceputul anilor '90) cand primeam "ajutoare" din strainatate. Ajungeau la mine prin bunica mea care era infirmiera la spitalul din Gaesti sau prin mama mea, profesoara la o scoala pentru copii cu dizabilitati de vedere. Nu era nimic special acolo decat cateva hainute, plastelina, carioci, culori cerate, ceva jucarii de plus si joculete. O gramada de prostiute care deveneau jucariile mele si cele mai pretioase comori din dulap.

Asa ca, imi place sa intorc aceasta bucurie incercand de fiecare data sa imi donez lucrurile. De cativa ani imi fac cu regularitate curat in dulap si "scap" de lucrurile pe care nu le mai folosesc: jucarii, carti, gablonturi, genti, incaltaminte, haine, aparate electronice etc. Sunt sigura ca nu sunt singura care are cel putin un moment de shopping compulsiv si dupa o luna/ doua isi da seama fie ca nu a purtat niciodata acel lucru, fie ca de fapt mai avea ceva foarte similar, fie ca acum poarta numai obiectul acela vestimentar si altele au ramas uitate pe raft. Ca sa nu fac erori imi donez lucrurile la sfarsit de sezon, cand inainte de a le pune la naftalina, trec prin ele si selectez tot ce nu am purtat in acel sezon si are sanse mari sa nu mai fie purtat de acum. La inceput nu mi-a fost usor. Ma atasez cu usurinta de obiecte si imi e greu sa dau ceva ce imi apartine...asa exercitiul se transforma si intr-un tratament foarte bun.

Ce fac cu lucrurile?

Din prima tura de curatenie am vandut multe obiecte, in special vestimentare/ electronice, prin contul meu de Okazii. Erau lucruri noi sau care aveau o oarecare valoare. Jumatate din tot ceea ce vindeam donam la Asociatia Robi.

O mare parte din lucrurile mele a ajuns la un eveniment caritabil de suflet: Save and Shop, Care and Give. Un proiect caritabil unde prin vanzarea de obiecte donate se colecteaza fonduri pentru cateva adaposturi de animale din Bucuresti. Este un loc absolut minunat ce ar trebui vizitat nu doar pentru a dona dar si pentru a cumpara si ajuta. Mi-am gasit aici numeroare lucruri minunate.

Jucariile s-au dus toate la mama la gradinita pentru hipoacuzici.

Un alt loc pe care il recomand unde se pot dona haine atat pentru adulti cat si pentru si copii este Samusocial - ONG care se ocupa de recuperarea oamenilor strazii.

De luat in considerare sunt si numeroasele cazuri promovate de diferite ONG-uri pe Facebook. Trebuie doar sa cauti si cu siguranta vei gasi o cauza care merita...

Sau poti incerca un schimb de haine.

In concluzie, nu cred ca exista nici o scuza pentru cei care isi arunca hainele sau le transforma in carpe pentru curatenie :)